ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 日本語教育論集
  2. 24号

教科書ができることとできないこと : 「文型積み上げ式初級教科書で教える」とは

https://doi.org/10.15084/00001858
https://doi.org/10.15084/00001858
e5110b33-11b5-4904-ba94-ab5455d49b18
名前 / ファイル ライセンス アクション
kk_nkrs_024_03.pdf kk_nkrs_024_03.pdf (954.0 kB)
kk_nkrs_024_03_summary.pdf kk_nkrs_024_03_summary.pdf (32.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-03-05
タイトル
タイトル 教科書ができることとできないこと : 「文型積み上げ式初級教科書で教える」とは
タイトル
タイトル What a textbook can do and can't do : What is meant by "teaching languages with the Beginner's textbook of Japanese based on structural syllabus"
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 分析的アプローチ
キーワード
主題Scheme Other
主題 初級後半
キーワード
主題Scheme Other
主題 文型
キーワード
主題Scheme Other
主題 行動目標
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 analytic approach
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 beginner's textbook
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 structural syllabus
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 task syllabus
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15084/00001858
ID登録タイプ JaLC
著者 品田, 潤子

× 品田, 潤子

WEKO 6846

品田, 潤子

ja-Kana シナダ, ジュンコ

Search repository
SHINADA, Junko

× SHINADA, Junko

WEKO 6847

en SHINADA, Junko

Search repository
著者所属
内容記述タイプ Other
内容記述 (社)国際日本語普及協会
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 理想的な言語の学習環境は総合的アプローチと分析的アプローチ(ウィルキンス,1976)の同時進行が可能な環境である。この観点から見ると,最近の文型積み上げ式初級教科書は,初級前半は両アプローチの同時進行をある程度可能にしているが,後半は総合的アプローチへの偏りが強いと考えられる。「文型積み上げ式初級教科書で教える」とは,教師が両アプローチを効率よく同時進行させていくことである。初級後半で分析的アプローチによる学習を継続させてゆく方策として,教科書と並行して,CEFRが提案する初級レベルの行動目標,学習者の個人プロジェクトを組み込んでいくことを提案する。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 I believe that the ideal environment for language learning is one that makes it possible to balance both synthetic approach and analytic approach (Wilkins, 1976). Although the first part of the latest Beginner's textbook of Japanese based on structural syllabus allows the achievement of both synthetic approach and analytic approach, the latter part is focused mainly on synthetic approach. In my opinion, "teaching languages with textbooks" should involve using both approaches efficiently and simultaneously. In order to include analytic approach in the latter half of the Beginner's textbook as well, I propose that we incorporate the task syllabus offered by CEFR and the students' individual projects into the learning procedure, in addition to using textbooks.
出版者
出版者 国立国語研究所
書誌情報 日本語教育論集

巻 24, p. 19-32, 発行日 2008-03
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-9762
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:13:30.835408
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3