ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 日本語教育論集
  2. 21号

自律学習を基盤とした個別対応型日本語授業に関する一考察 : 教師の役割を手がかりに

https://doi.org/10.15084/00001881
https://doi.org/10.15084/00001881
3d7f9e28-34ab-4877-9b0f-7131d3677118
名前 / ファイル ライセンス アクション
kk_nkrs_021_05.pdf kk_nkrs_021_05.pdf (645.6 kB)
kk_nkrs_021_05_summary.pdf kk_nkrs_021_05_summary.pdf (26.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-03-05
タイトル
タイトル 自律学習を基盤とした個別対応型日本語授業に関する一考察 : 教師の役割を手がかりに
タイトル
タイトル Focusing on teachers' role in Japanese classes : Based on the idea of autonomous learning
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 チュートリアル
キーワード
主題Scheme Other
主題 自律学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 ナラティブアプローチ
キーワード
主題Scheme Other
主題 教師
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習支援者
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 tutorial
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 autonomous learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 narrative approach
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teacher
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning supporter
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15084/00001881
ID登録タイプ JaLC
著者 三宅, 若菜

× 三宅, 若菜

WEKO 6894

三宅, 若菜

ja-Kana ミヤケ, ワカナ

Search repository
福島, 智子

× 福島, 智子

WEKO 6895

福島, 智子

ja-Kana フクシマ, トモコ

Search repository
MIYAKE, Wakana

× MIYAKE, Wakana

WEKO 6896

en MIYAKE, Wakana

Search repository
FUKUSHIMA, Tomoko

× FUKUSHIMA, Tomoko

WEKO 6897

en FUKUSHIMA, Tomoko

Search repository
著者所属
内容記述タイプ Other
内容記述 桜美林大学
著者所属
内容記述タイプ Other
内容記述 桜美林大学
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 近年,学習者の多様性に対応する一方法として,自律学習支援を目的とした様々な実践が取り上げられている。本稿では,自律学習を基盤とした個別対応型授業「チュートリアル」における教師の考えや行動を分析した。その結果,教師は従来型の教師像との違いを感じていることや,学生への対応が変化したことが明らかになった。このことから,学習目標の意識化,自律学習の定義に関する問題が提示された。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In recent years, various practices aiming at supporting autonomous learning are taken up as one method for corresponding to the students' diversity. This paper analyzed teachers' thoughts and behaviors in the "tutorial" class which is based on the idea of autonomous learning. The result of analysis revealed that the teacher feels the difference from a former type teacher image and that the teacher changes the approach to students. This conclusion suggests the consciousness towards goals and the discussion about the definition of autonomous learning.
出版者
出版者 国立国語研究所
書誌情報 日本語教育論集

巻 21, p. 45-53, 発行日 2005-03
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-9762
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:13:16.815133
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3