ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 日本語教育論集
  2. 21号

日本語教師のためのCooperative Development : 教師としての自己成長をめざして

https://doi.org/10.15084/00001880
https://doi.org/10.15084/00001880
84710edb-e8ec-4b53-9098-b4d9c3194057
名前 / ファイル ライセンス アクション
kk_nkrs_021_04.pdf kk_nkrs_021_04.pdf (586.2 kB)
kk_nkrs_021_04_summary.pdf kk_nkrs_021_04_summary.pdf (26.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-03-05
タイトル
タイトル 日本語教師のためのCooperative Development : 教師としての自己成長をめざして
タイトル
タイトル Cooperative Development for Japanese teachers : A case study of self-development program
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 共働作業
キーワード
主題Scheme Other
主題 傾聴と受容
キーワード
主題Scheme Other
主題 理解確認
キーワード
主題Scheme Other
主題 気づき
キーワード
主題Scheme Other
主題 ビリーフ
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 cooperative interaction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 attending
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 reflecting
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-awareness
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 beliefs
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15084/00001880
ID登録タイプ JaLC
著者 野口, 直子

× 野口, 直子

WEKO 6888

野口, 直子

ja-Kana ノグチ, ナオコ

Search repository
及川, 千代香

× 及川, 千代香

WEKO 6889

及川, 千代香

ja-Kana オイカワ, チヨカ

Search repository
本間, 淳子

× 本間, 淳子

WEKO 6890

本間, 淳子

ja-Kana ホンマ, ジュンコ

Search repository
NOGUCHI, Naoko

× NOGUCHI, Naoko

WEKO 6891

en NOGUCHI, Naoko

Search repository
OIKAWA, Chiyoka

× OIKAWA, Chiyoka

WEKO 6892

en OIKAWA, Chiyoka

Search repository
HOMMA, Junko

× HOMMA, Junko

WEKO 6893

en HOMMA, Junko

Search repository
著者所属
内容記述タイプ Other
内容記述 (社)国際日本語普及協会
著者所属
内容記述タイプ Other
内容記述 (社)国際日本語普及協会
著者所属
内容記述タイプ Other
内容記述 (社)国際日本語普及協会
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本稿は教師としての自己成長に取り組んだ3人の日本語教師の実践報告である。手法にはJulian Edge (1992)のCooperative Development (以下, CDとする)を取り入れた。これは信頼関係のある同僚同士が「話し手」・「聞き手」・「観察者」というそれぞれの役割を担い,「話し手」である教師の成長をめざす共働作業である。本稿の目的は, CDの紹介と,筆者ら3人による実践例の報告,そして日本語教師の成長にとってのCDの有効性を検討することである。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this paper is to report on our sessions concerning Cooperative Development proposed by Julian Edge, in which three teachers take the role of "speaker", "understander" and "observer". The "speaker" tries to reveal the problem of his/her class to the "understander" who puts into practice the special skills to support him/her. Meanwhile the "observer" observes the whole session and leads a feed-back after the session. This article will introduce Cooperative Development, its framework and the case study being conducted.
出版者
出版者 国立国語研究所
書誌情報 日本語教育論集

巻 21, p. 35-44, 発行日 2005-03
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-9762
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:13:15.066062
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3