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アイテム
日本語教師のためのCooperative Development : 教師としての自己成長をめざして
https://doi.org/10.15084/00001880
https://doi.org/10.15084/0000188084710edb-e8ec-4b53-9098-b4d9c3194057
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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kk_nkrs_021_04.pdf (586.2 kB)
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kk_nkrs_021_04_summary.pdf (26.2 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2019-03-05 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 日本語教師のためのCooperative Development : 教師としての自己成長をめざして | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Cooperative Development for Japanese teachers : A case study of self-development program | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 共働作業 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 傾聴と受容 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 理解確認 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 気づき | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ビリーフ | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | cooperative interaction | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | attending | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | reflecting | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | self-awareness | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | beliefs | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15084/00001880 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
野口, 直子
× 野口, 直子× 及川, 千代香× 本間, 淳子× NOGUCHI, Naoko× OIKAWA, Chiyoka× HOMMA, Junko |
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著者所属 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | (社)国際日本語普及協会 | |||||
著者所属 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | (社)国際日本語普及協会 | |||||
著者所属 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | (社)国際日本語普及協会 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本稿は教師としての自己成長に取り組んだ3人の日本語教師の実践報告である。手法にはJulian Edge (1992)のCooperative Development (以下, CDとする)を取り入れた。これは信頼関係のある同僚同士が「話し手」・「聞き手」・「観察者」というそれぞれの役割を担い,「話し手」である教師の成長をめざす共働作業である。本稿の目的は, CDの紹介と,筆者ら3人による実践例の報告,そして日本語教師の成長にとってのCDの有効性を検討することである。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The purpose of this paper is to report on our sessions concerning Cooperative Development proposed by Julian Edge, in which three teachers take the role of "speaker", "understander" and "observer". The "speaker" tries to reveal the problem of his/her class to the "understander" who puts into practice the special skills to support him/her. Meanwhile the "observer" observes the whole session and leads a feed-back after the session. This article will introduce Cooperative Development, its framework and the case study being conducted. | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 国立国語研究所 | |||||
書誌情報 |
日本語教育論集 巻 21, p. 35-44, 発行日 2005-03 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1346-9762 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |