ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 日本語教育論集
  2. 22号

韓国人日本語学習者を対象とした日本語の文構成能力に関する研究

https://doi.org/10.15084/00001869
https://doi.org/10.15084/00001869
8d4dfcb7-f938-472a-a58d-62a15311fae6
名前 / ファイル ライセンス アクション
kk_nkrs_022_02.pdf kk_nkrs_022_02.pdf (1.5 MB)
kk_nkrs_022_02_summary.pdf kk_nkrs_022_02_summary.pdf (34.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-03-05
タイトル
タイトル 韓国人日本語学習者を対象とした日本語の文構成能力に関する研究
タイトル
タイトル An investigation into the competency of Korean learners of Japanese in the arrangement Japanese sentences
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 韓国人日本語学習者
キーワード
主題Scheme Other
主題 論説文
キーワード
主題Scheme Other
主題 文構成能力
キーワード
主題Scheme Other
主題 日本語能力
キーワード
主題Scheme Other
主題 文配列課題
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Korean Japanese learners
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 argument sentence
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 competency of arrangement sentences
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 competency of Japanese language
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 the subject to arrangement sentences
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15084/00001869
ID登録タイプ JaLC
著者 金, 宥暻

× 金, 宥暻

WEKO 6866

金, 宥暻

Search repository
KIM, Yu-kyeong

× KIM, Yu-kyeong

WEKO 6867

en KIM, Yu-kyeong

Search repository
著者所属
内容記述タイプ Other
内容記述 立命館アジア太平洋大学・九州情報大学
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究の目的は,「日本語と韓国語の文構成は杉田(1994b)が主張するように異なっているかどうか」と「韓国人日本語学習者の日本語能力と日本語の文構成能力の関係」を明らかにすることである。そのため,日本人16名,韓国人64名を対象に12の論説文を配列する課題を課す方法で調査を実施した。その結果,次のことが明らかになった。(i)杉田(1994b)の研究とは違って日本語と韓国語の文構成はよく似ている。(ii)韓国人は日本語能力の向上につれ日本人と非常によく似た文構成パターンを示すようになる。(iii)習得に関しては,結論部より冒頭部の文構成の習得が容易である。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This research was aimed at clarifying whether the Japanese and Korean sentences are different, as Sugita (1994b) insists, and correlations between Japanese competency of Korean Japanese learners and competency of arrangement Japanese sentences of Korean Japanese learners. In this study, 16 native Japanese speakers and 64 Korean learners of Japanese were compared. Participants were required to arrange parts of a text that was separated into 12 sections. Results demonstrated that Japanese and Korean sentences look different from the research of Sugita (1994b). The Korean learners' Japanese skills improved. They were able to emulate native Japanese speakers' abilities to compose texts. Furthermore, this study clarified that initial sentence structure is more easily acquired than the body or conclusion of sentences.
出版者
出版者 国立国語研究所
書誌情報 日本語教育論集

巻 22, p. 3-17, 発行日 2006-03
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-9762
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:13:18.658004
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3