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アイテム
『日本語教育のための基本語彙調査』と複合サ変動詞
https://doi.org/10.15084/00001137
https://doi.org/10.15084/00001137fe7f7885-f291-45b3-a228-9321102d8ce0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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kkrep_105_06.pdf (2.7 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2017-03-31 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 『日本語教育のための基本語彙調査』と複合サ変動詞 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Suru compounds in “A study of the fundamental vocabulary for Japanese language teaching” | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 日本語教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 基本語彙 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 複合サ変動詞 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 『分類語彙表』 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 『日本語教育のための基本語彙調査』 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Japanese language teaching | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | fundamental vocabulary | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | suru compound | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | “Word List by Semantic Principles” | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | “A Study of the Fundamental Vocabulary for Japanese Language Teaching” | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15084/00001137 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
相澤, 正夫
× 相澤, 正夫× AIZAWA, Masao |
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著者所属 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 国立国語研究所 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 『日本語教育のための基本語彙調査』(国立国語研究所報告78)は,6,880項目からなる日本語教育基本語彙を選定しているが,このなかに複合サ変動詞の語幹部となりうる項目が,どのくらい含まれているか明らかではない。本稿では,この6,880項目から複合サ変動詞の語幹部となりうる項目をすべて洗い出し,結果として得られた1,080項目を資料として提示する。次に,それらの複合サ変動詞が,語幹部の意味分野や語種の違いによって,どのような分布をみせるのかを概観する。また,実際に作業をするなかで気づいた問題点を指摘し,今後の課題について触れる。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | “A Study of the Fundamental Vocabulary for Japanese Language Teaching” (The National Language Research Institute, Research Report 78) presents in table form an example of the fundamental vocabulary for Japanese language teaching (containing 6,880 lexical items). However, the table itself fails to provide any information on which item can be used as the stem component of suru compounds. The objective of this paper is to make clear which item can be used as the stem component of suru compound, and to point out some lexico-semantic features which are deemed to be involved in this word formation. As a result, 1,080 items are obtained and presented in the appendix. | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 国立国語研究所 | |||||
書誌情報 |
研究報告集 en : Occasional Papers 巻 14, p. 281-332, 発行日 1993-03 |
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フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
注記 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 17の書名 : 国立国語研究所研究報告集 | |||||
シリーズ | ||||||
関連名称 | 国立国語研究所報告 ; 105 | |||||
シリーズ(英) | ||||||
関連名称 | The National Language Research Institute Research Report ; 105 |