ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 日本語教育論集
  2. 22号

副詞「きっと」の習得に関する研究 : 中国人日本語学習者における典型的用法から考える

https://doi.org/10.15084/00001870
https://doi.org/10.15084/00001870
4c048074-8609-4b02-b44b-540098baf5f7
名前 / ファイル ライセンス アクション
kk_nkrs_022_03.pdf kk_nkrs_022_03.pdf (920.5 kB)
kk_nkrs_022_03_summary.pdf kk_nkrs_022_03_summary.pdf (28.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-03-05
タイトル
タイトル 副詞「きっと」の習得に関する研究 : 中国人日本語学習者における典型的用法から考える
タイトル
タイトル A study of the acquisition of the adverb “kitto” : A reflection upon the prototype usage of Chinese learners of Japanese
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 典型的用法
キーワード
主題Scheme Other
主題 使い分け
キーワード
主題Scheme Other
主題 母語の転移
キーワード
主題Scheme Other
主題 意味構造
キーワード
主題Scheme Other
主題 指導
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 prototype formation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 difference
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 transfer of first language
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 semantic construction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teaching
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15084/00001870
ID登録タイプ JaLC
著者 王, 冲

× 王, 冲

WEKO 6868

王, 冲

Search repository
WANG, Chong

× WANG, Chong

WEKO 6869

en WANG, Chong

Search repository
著者所属
内容記述タイプ Other
内容記述 お茶の水女子大学
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本稿では,「きっと」に関して中国人日本語学習者はどのような用法を典型的用法としているかに注目し,その要因を探った。調査の結果,中国人日本語学習者は「きっと」を適用する意味的境界に関する知識が不十分であり,その上,典型的用法に関して母語話者と異なった理解を形成しており,さらに,典型的用法に関する理解形成には母語の転移があることが推察された。このことは「きっと」の指導において,典型的用法を提示する上で,類義語との意味関連及び,その意味的境界または中国語との比較に目を向けた指導が必要であることを示唆する。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper looks into prototype usage of "kitto" adopted by Chinese learners of Japanese and probes the causal factors. According to the research findings, it shows that the learners don't have a sufficient understanding on the application of the word "kitto". It is also found that they make different assumptions from native speakers. Moreover, the transfer of the learners' native language influences the process of the prototype formation. This infers that in the teaching of "kitto", it is necessary to focus on the meaning and similar meanings so as to understand the ways in which the Chinese counterpart varies from the prototype of "kitto".
出版者
出版者 国立国語研究所
書誌情報 日本語教育論集

巻 22, p. 19-31, 発行日 2006-03
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-9762
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:13:20.055429
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3