@article{oai:repository.ninjal.ac.jp:00001356, author = {島村, 直己 and SHIMAMURA, Naomi}, journal = {研究報告集, Occasional Papers}, month = {Mar}, note = {一つ一つの語について児童・生徒の理解程度を調査するのに,児童・生徒にそれらの理解程度を評定させるテストを行うことが多い。本稿は,このようなテストの信頼性・妥当性,理解程度の段階数,1回のテストに提出する語の数を検討することを目的として行った調査の報告である。, We often give tests to primary and secondary school children in order to assess their degree of comprehension about each vocabulary item. This paper reports the result of a research which investigated the reliability and validity of such tests, appropriateness of comprehension scales, and number of test items in a test., application/pdf, 17の書名 : 国立国語研究所研究報告集}, pages = {191--231}, title = {語彙理解度調査の方法 : テストの信頼性・妥当性,理解尺度の適合性,テスト項目の数}, volume = {12}, year = {1991}, yomi = {シマムラ, ナオミ} }